ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

ویکی بیبی

مجله تخصصی بیبی پرو(فروشگاه آنلاین سیسمونی اسباب بازی)

غذای کودک و هر آنچه باید درباره آن بدانیم!

غذای کودک نقش انکارناپذیری در رشد و همچنین در افزایش وزن کودک دارد. غذای کودک تا پیش از سن یک سالگی، شیر مادر بیشترین بخش رژیم غذایی کودکان را شامل می‌شود. ولی از شروع سنین ۱ تا ۲ سالگی، کودک کم کم می‌تواند غذاهای مختلف دیگری را نیز میل کند. به‌عنوان والدین، شما در این سنین باید تنوع بیشتری به غذای کودک خود ببخشید تا نیازهای مختلف بدن او برای رشد تأمین شود. علاوه بر این،‌ اگر قصد افزایش وزن کودک خود را دارید، توصیه می‌کنیم تا این غذاها را با ظاهری جذاب و اشتها برانگیز تهیه کنید تا کودک نسبت به خوردن آن‌ها اشتها پیدا کند.

مطلبی که در ادامه می‌خوانید، خلاصه‌ای از کتاب «غذاهای عالی برای کودکان و نوزادان» است. کتابی که توسط آنابل کرمل، پرفروش‌ترین نویسنده کتاب‌های تغذیه کودکان نوشته و منتشر شده است. او در این کتاب به معرفی انواع غذای کودک و غذاهای مفید برای کودک ۱ تا ۲ سال پرداخته است.

بهترین میوه‌ها برای کودک ۱ تا ۲ سال
 مرکبات و انواع توت‌ها منبعی عالی برای ویتامین c هستند. ویتامین c باعث می‌شود تا آهن موجود در سایر غذاها بهتر جذب شود. بنابراین توصیه می‌شود تا همراه با غذای کودک، کمی میوه‌های حاوی ویتامین C میز به او بدهید.

تمشک حاوی مقدار زیادی الاجیک اسید است که باعث محافظت از بدن در برابر سرطان می‌شود. در میان تمامی میوه‌ها، تمشک‌ها بیشترین میزان فیبر را با کمترین میزان کالری در اختیار کودک قرار می‌دهند. علاوه بر این، تمشک بیش از هر میوه دیگری ویتامین E دارد. ویتامینی که آن در سلامت قلب و شریان‌ها ضروری است.

گوجه منبعی فوق‌العاده برای لیکوپن است؛ نوعی رنگدانه آنتی اکسیدانی که وجود آن باعث جلوگیری از سرطان و مشکلات قلبی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که لیکوپن موجود در گوجه زمان به بهترین نحو توسط بدن جذب می‌شود که گوجه همراه با مقدار کمی روغن پخته شده باشد.

 هویج باعث بهبود بینایی در نور کم و شب‌ها می‌شود. هویج این منبع بسیار غنی از بتاکاروتن است، ماده‌ای که سپس توسط بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود. کاهش نور چشم و شب‌ها و کاهش بینایی در شب‌ها را می‌توان یکی از اولین و بارزترین نشانه‌های کمبود ویتامین A در بدن دانست.

مصرف گوشت برای کودکان ۱ تا ۲ سال
اگر افزایش وزن کودک یکی از اهداف شما است، پس نمی‌توان مصرف گوشت و یا نشاسته را در میان انواع غذای کودک جای نداد.

گوشت مرغ در مقایسه با گوشت قرمز چربی کمتری دارد. بیشتر چربی گوشت مرغ در پوست آن جمع شده است که آن را به‌راحتی می‌توان جدا کرد. ولی در نظر داشته باشید که گوشت مرغ همراه با پوست چربی بیشتری از گوشت گوساله و گوسفند دارد.

گوشت قرمز بهتر است برای ۲ الی ۳ مرتبه در طول هفته توسط کودکان مصرف شود. این گوشت را می‌توان بهترین منبع برای جذب آهن دانست. کودکان در سنین ۱ الی ۲ سالگی با سرعت بسیار زیادی رشد می‌کند. با افزایش سرعت رشد کودک، نیاز بدن به آهن نیز بیشتر می‌شود. بنابراین حتماً توجه داشته باشید که از حدود سن شش ماهگی مقداری گوشت قرمز را در غذای کودک خود بگنجانید.

ماهی‌ها منبعی عالی و کم‌چرب از پروتئین برای کودکان هستند و همچنین اینکه حاوی مقادیر قابل‌توجهی از سلنیوم، کلسیم و منیزیم نیز می‌باشند. مصرف ماهی به تقویت سیستم دفاعی بدن کودکان نیز کمک می‌کند. ولی این نکته را حتماً در نظر داشته باشید که مصرف برخی از ماهی‌ها حساسیت‌زا هستند و ممکن است بدن کودک به آنها واکنش نشان دهد. بنابراین، تا قبل از شش ماهگی هرگز ماهی را به‌عنوان غذای کودک استفاده نکنید.

مصرف لبنیات و نشاسته برای کودکان بین ۱ تا ۲ سال
پنیر حاوی مقادیر زیادی از چربی اشباع شده است که مصرف آن برای بزرگ‌سالان توصیه نمی‌شود، اما انتخابی مناسب برای غذای کودک شمرده می‌شود. پنیر همچنین منبعی مناسب برای ویتامین B2 است. ویتامینی که نقش تبدیل پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها به انرژی را بر عهده دارد. اگر کودک شما بنا به هر دلیلی گوشت مصرف نمی‌کند، می‌توانید مقداری از ویتامین B12 موردنیاز بدن او را نیز می‌توانید با استفاده از پنیر تأمین کنید.

پاستا نیز مقادیر قابل‌توجهی کربوهیدرات دارد که باعث می‌شود غذایی مناسب برای افزایش وزن کودک شمرده شود. کربوهیدرات‌ها انرژی زیادی به بدن می‌بخشند،‌ به همین خاطر است که به عنوان غذایی محبوب در میان ورزشکاران شناخته می‌شوند.

برنج منبع مناسبی از انرژی، مقداری پروتئین، ویتامین B و مواد معدنی مختلف است. البته مصرف برنج قهوه‌ای برای کودکان در این حدود سنی بسیار مناسب‌تر است. چراکه برنج قهوه‌ای مواد معدنی بسیار بیشتری از برنج سفید دارد. توجه داشته باشید که مصرف برنج نیز یکی از گزینه‌های مناسب پیش روی شما جهت افزایش وزن کودک است.

ماست مقدار زیادی کلسیم، پروتئین و فسفر دارد که باعث می‌شود کودک شما بدنی قوی و سالم همچنین استخوان و دندان‌هایی سالم داشته باشند. خوب است بدانید که هضم ماست برای کودکان آسان‌تر از هضم شیر است.

منابع https://www.parents.com/baby/feeding/nutrition/superfoods-1-2-years/

https://babypro.ir/wiki

 

فرش اتاق کودک طرح شهر شادی رنگ آبی زرباف Zarbaf

سایز: 150*100 سانتی متر
امروزه با افزایش تنوع محصولات برای کودک و سیسمونی, پدر و مادران تمایل دارند بهترین و کامل ترین سیسمونی را 

برای فرزند عزیزشان تهیه کنند. دیزاین اتاق و لوازم اتاق نوزاد هم یکی از مسائلی هست که همراه والدین دقت ویژه ای به آن دارند .  
یکی از محصولاتی که برای تهیه سیسمونی توجه والدین را به خود جلب می کند, فرش اتاق کودک است 
در هنگام تهیه فرش برای سیسمونی باید به چند نکته توجه ویژه ای داشته باشید:
حتما توجه داشته باشید فرشی که تهیه می کنید از الیاف ضد حساسیت باشد 
از رنگ های شاد و جذاب برای تهیه فرش اتاق کودک استفاده کنید
سعی کنید متناسب با رنگ لوازم کودکتان فرش تهیه کنید و از طرح هایی که باعث شلوغ اتاق کودک می شود پرهیز کنید . 
در هنگام تهیه فرش کودک حتما توجه داشته باشید فرش تهیه شده لیز نباشد و مقاوم باشد . 
قابل شستشو بودن فرش اتاق کودک مسئله مهمی است که باید به آن دقت کرد. 
فرش اتاق کودک را به گونه ای باید تهیه کنید تا محیط امن و مناسبی برای بازی و استراحت کودکتان فراهم کند . 
سعی کنید از رنگ های گرم برای اتاق دختران و رنگ های سرد برای پسران استفاده کنید . 
از رنگ ها و طرح هایی استفاده کنید که باعث تقویت هوش کودکتان شود و جنبه آموزشی و سرگرمی را نیز داشته باشد . 
*توضیحات فرش اتاق کودک زرباف : 
شرکت زرباف

تولید کننده انواع فرشهای تزیینی، فرش حمام و محصولات پادری با عالیترین کیفیت و تنوع در کشور می باشد . 

آغاز فعالیت این مجموعه از سال 1369 و با هدف تلاش در ارتقاء کیفیت، نوآوری و خلاقیت در طراحی محصولات جدید و بهبود مستمرخدمات پس از فروش، در طول سالها تجربه موفق در جلب رضایت مشتریان و تنوع بسیار گسترده طرح، جنس، نقش، رنگ و سایز بوده است.

کیفیت فرش های کودک زرباف:

تولید شده از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه شامل نخ اکرولیک (نخ لطیف کانوا)و لاتکس با ترکیب گیاهی می باشد. 
ضدحساسیت
ضد قارچ و دوست دار محیط زیست جهت جلوگیری از لغزش در محیط مرطوب می باشد . 
نخ های محصولات زرباف از جنس اکریلیک هستند که نسبت به سایر الیاف مصنوعی, نرمی خاص و مقاومت بیشتر برخوردار است و می توان در بلند مدت از این محصولات در اتاق خواب کودک و دکوراسیون استفاده کرد . 
دارای طرح و رنگ جذاب برای کودک . 

 

برای خرید این کالا می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://babypro.ir//فرش-اتاق-کودک-طرح-شهر-شادی-رنگ-آبی-زرباف-zarbaf

 

ست موزیکال کودک وین فان winfun

امروزه ثابت شده است که حافظه از طریق موسیقی تقویت می شود. ریتم و ملودی جزو عوامل تقویت حافظه از کودکی می باشند. کیبورد سوپراستار وین فان Winfun یک ست فوق العاده برای کودکان علاقه مند به موسیقی می باشد همچنین والدین می توانند با تهیه کردن این محصول در افزایش حافظه و هوش فرزندشان موثر باشند. والدینی که می خواهند فرزندشان در آینده به یکی از ساز های موسیقی علاقه مند شود حتما باید در سن کودکی اورا با یکی از ساز های موسیقی آشنا کنند. این ست موزیکال شامل یک طبل با افکت های نوری، یک گیتار ، یک ترومپت و یک تمبورین با قابلیت جدا شدن و بازی کردن با آن به صورت مستقل می باشد. جنس این محصول از پلاستیک مرغوب و فاقد مواد مضر شیمیایی می باشد. این اسباب بازی توسط سه عدد باتری تغذیه می شود و برای کودکان بالای شش ماه توصیه می شود.

 

ویژگی ها:
این ست موزیکال شامل یک طبل با افکت های نوری ، یک گیتار ، یک ترومپت و یک تمبورین با قابلیت جداشدن و بازی کردن با آن به صورت مستقل می باشد.
جنس این محصول از پلاستیک مرغوب و فاقد مواد مضر شیمیایی می باشد.
ابن اسباب بازی توسط سه عدد باتری تغذیه می شود
مناسب برای کودکان بالای شش ماه
محصول کشور هنگ کنگ تولید شده در چین
مناسب برای سیسمونی نوزاد

 

برای خرید این کالا می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://babypro.ir//ست-موزیکال-کودک-وین-فان-winfun

 

آویز تخت موزیکال کودک ناتو Nattou طرح خرگوش و اسب تک شاخ

باآویز تخت موزیکال ناتو Nattou شبی خوش با آرزوهای زیبا در انتظار فرزند دلبندتان خواهد بود. آویز را می توان به راحتی به تخت نوزاد متصل کرد که با تنظیم آن و پخش ملودی زیبا اشکال آن به حرکت در آمده و باعث می شود نوزادتان به آرامی به خواب بروند در طول روز نیز باعث سرگرمی نوزادان می گردد. ویژگی های پنهان این آویز در درک آموزی، هماهنگی چشم ها و دستها می باشد همه ی این موارد در کنار هم سبب رشد فرزند شما می گردد. 

ویژگی این محصول:

مناسب از بدو تولد

جنس عروسک ها پولیشی و نرم

100 درصد پلی استر

عروسک ها به راحتی جدا می شوند و قابل شستشو آب 30 درجه به صورت دستی می باشند

مناسب برای سرگرم کردن کودکان

تقویت مهارت حرکتی و لامسه و بینایی کودک

افزایش هماهنگی بین چشم و دست کودک

سایز: 37 سانتی متر

محصول کشور بلژیک 

 

برای خرید این کالا می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید:

https://babypro.ir/آویز-تخت-موزیکال-کودک-ناتو-nattou-طرح-خرگوش-و-اسب-تک-شاخ